Teatr Narodowy Piknik pod wiszącą skałą.

2024-11-12 10:23:30

 Do teatru jedziemy  12 listopada  ( wtorek ) .

Spektakl zaczyna się o godzinie 19:00 .

Bilety w cenie 45 zł ( bez względu na miejsce ) i 30 zł za transport.

Informacja o zapisach będzie w terminie późniejszym.

 

Teatralna, autorska wersja klasyki prozy australijskiej. 

PIKNIK POD WISZĄCĄ SKAŁĄ.

Informacje ze strony Teatru  Narodowego.

Rok 1900. W upalny, burzowy dzień mieszkanki pensji pani Appleyard wraz z kilkoma nauczycielkami wybierają się na piknik w pobliżu Wiszącej Skały. Za zgodą jednej z nich dziewczęta udają się na spacer po okolicy. Powróci tylko jedna z nich. Co zobaczyła? O czym opowie? Dlaczego nic już nie będzie takie samo? 

W roli pani Appleyard – Ewa Wiśniewska.

Uprzejmie informujemy, że w niektórych scenach spektaklu pojawia się dym papierosowy.

reżyseria: Lena Frankiewicz
adaptacja sceniczna, dramaturgia: Małgorzata Maciejewska
scenografia, kostiumy, światło: Katarzyna Borkowska
muzyka: Cezary Duchnowski 
choreografia: Marta Ziółek
projekcje wideo: Natan Berkowicz
efekt kaskaderski: Andrzej Słomiński
W roli Alberta Fitzhuberta oglądamy Oskara Hamerskiego.

 Kierowniczką prywatnej pensji dla dziewcząt, Panią Appleyard jest Ewa Wiśniewska.

 W rolach nauczycielek: Małgorzata Kożuchowska (Mademoiselle), Anna Grycewicz (Panna Greta) i Anna Lobedan (Panna Lumley).

Uczennicami są: Michalina Łabacz (Miranda), Zuzanna Saporznikow (Irma), Marta Wągrocka (Marion), Ifi Ude / Bonnie Sucharska (w rolach Sary, a także Służącej Betty), Paulina Szostak (Edyta), Justyna Kowalska (Blanche), Anna Bieżyńska (Lily), Katarzyna Pośpiech (Rosamunda).

Pastora gra Adam Szczyszczaj.

 Pułkownikiem Fitzhubertem jest Wiesław Cichy,

Pułkownikową Fitzhubert – Gabriela Muskała, Michelem Fitzhubertem – Piotr Kramer.

 W roli Stangreta Alberta – Mateusz Kmiecik.

Konserwatywna, spętana koronkami wiktoriańskiej moralności pensja Pani Appleyard i siły świata nadprzyrodzonego – premiera  w reżyserii Leny Frankiewicz odbyła się 29 maja na dużej scenie Teatru.

W nowej adaptacji scenicznej autorstwa Małgorzaty Anny Maciejewskiej na podstawie wydanej w 1967 roku słynnej powieści Joan Lindsay odnajdujemy wyjątki z Objaśniania marzeń sennych Sigmunda Freuda oraz Dzienników Jamesa Cooka. W sali Bogusławskiego powstało przedstawienie, w którym konteksty: kulturowy, mityczny i feministyczny są ze sobą splecione, a podstawą konstrukcji teatralnego świata jest poetyka snu.

„Najważniejszy sen Pikniku – rzec by można, sen narkoleptyczny – ogarnia dziewczęta wspinające się na Skałę – pisze Dorota Samborska-Kukuć w tekście Tajemnice „Pikniku pod Wiszącą Skałą” zamieszczonym w programie przedstawienia. – Treści tego Snu nie znamy, możemy jednak domyślić się po jego skutkach, że miał on charakter wizyjny, że dziewczęta zostały w nim zahipnotyzowane zewem Skały, że doznały i doświadczyły czegoś nadzwyczajnego, co stało się cezurą między tu a Tam. I że to Tam wezwało je do siebie. Zbiorowy, nienaturalny sen dziewcząt wskazuje na ingerencję sił wyższych, innego Bytu, niewidzialnej nadprzyrodzoności, ukazującej przesmyk transcendencji.W spektaklu istotne są także tematy dojrzewania, inicjacji w dorosłość oraz kobiecej emancypacji.

Udogodniedia dla osób słabowidzących

duży kontast

A powiększona czcionka